Subject: FW: männiku ökodukt
From: "Rando Sirak" <[email-masked]>
To: "info transpordiamet" <[email-masked]>
Date: Fri, 28 Feb 2025 13:13:24 +0200

Tere!

Palun registreerige allolev kiri Deltas ning suunake see õigele osakonnale 
kooskõlastamiseks.

Lugupidamisega

Rando Sirak

haldur

haldusosakond

504 3858

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Transpordiamet

Valge 4 / 11413 Tallinn

From: T. Piigli <[email-masked]>
Sent: Friday, February 28, 2025 11:49 AM
To: Rando Sirak <[email-masked]>
Subject: Fwd: männiku ökodukt

 Tere   Rando ,

mina olen  Saku Valla Kultuurikeskuse juht .  Olen kirjutanud kirju 
põhjalikult  kõikidele  toredatele asutustele ,kes on seotud antud objektiga

ning Saku valla asutuste ideega teha  antud paigas sündmus .  RMK   kes 
antud territooriumi haldja saatis mulle põhjaliku õpetusõnadega kirja

ning maini  Teie asutust esimesena  ,kellelt saada kooskõlastus.

Lähemalt.

 Saku Valla  asutuste noortekeskus , Kultuurikeskus ja Spordikeskus 
tahaksid  teha 15 või 16 augusti Männiku Ökodukti all  rongitunneli ees 
sündmuse ,mis kaasaks  Sakus elavaid inimesi . Eesmärk oleks korraldada 
muusikaga ,liikumise ning eelneva rännakumatkaga Saku  terviseradel tasuta 
sündmus  erinevatele   vanusegruppidele.  (Noortest kuni  eakateni)

Antud idee teostusele  on ka   Saku Valla poolt  antud roheline tuli - nad 
on teadlikud meie oskustest ja    proffesionaalsusest sündmuskorraldusest 
tasemest  näiteks. muinsuskaitstud  Saku mõisa pargis toimuval  Sack Von 
Sound festivalil.
(  5 aasta jooksul  ei ole  tehtud  ühtegi loodus- ega ka keskkonna kahju  . 
Eelmisel 2024 aastal käis kontrollimas ka    Keskkonnaamet - ei leidnud 
ühtegi rikkumist . Kogu festival toimus vastavalt ettekirjutustele.)

Kuid tagasi  käesoleva mõtte juurde-

Sündmus toimub Rail Balticu  ökodukti  alloleva   rongi tunneli suudmes,mis 
on piiratud 3st  küljest  kõrge  valliga

3 meetrist kuni   16m,  millel on omakorda 3- meetrine aed. See on  just 
ehitatud rongi tekitatava mürataseme vähendamiseks.

 Antud ehituslahedus  tähendab seda ,et ka   planeeritava sündmuse heli ei 
kandu sündmuse toimumis kohast  kaugemale .

 Meie kasutatav tänapäevane helitehnika ja selle häälestamine  võimaldab 
eelpool mainitut.

Sündmuse ja selle ettevalmistamine võtab kokku aega 1päev. .

Oleme alati olnud korraldamisel teadlikud kõikides keskkonna  teguritest 
ning meie  sündmustelt  on kooskõlastused   kohaliku Saku  valla keskkonna 
teenistusega ning sündmste puhul oleme lisaks oma kohalikule  võimule 
kaasanud ka Keskkonna ametit lubade ja ettekirjutuste osas Neid  oleme 
täitnud vastavalt määrustele ja seadustele.  Meie tiimile Saku Valla 
Kultuurikeskusele ja teistele kaas korraldus asutustele ei ole

midagi sündmuste järgselt  ette heidetud.Kohal on olnud nii valla kui ka 
Keskonna ameti ametnikud

 Lisan juurde joonised , millel on näha, mismoodi me seda oma peas näeme. 
Ökoduktiole,metsa  ei liigu keegi .  Meil on küll märgitud autoparkla

kuid  Spordikeskuse sarja Saku Liigub raames näeme sündmuspaigale jõudmist 
jalgsi läbi Saku trevise radade mis viivad antud lokatsioonini välja.

Siin pole inimetegevuse riske suuremaid kui mistahes  paigas korraldatud 
sündmusel.  Me ei kasuta metsa , loodust  sündmuse läbi viimisel  vaid 
inimeloodud taristut. Lisan mõttele :

Arvestades ehitise valmimisest möödunud 3 aastat, peaks loomadel, kelle see 
mõeldud ,olema ökodukti kasutus  toimiv ,ning ühel päeval aastas toimuv 
sündmus ei muuda nende harjumust. Samuti  ei muutu nende harjumus  ka 
tulevikus ,kus sellest samast tunnelist  hakkavad sissesõitma rongid ,mille 
müratase on vast  sama suur kui meie 1 päevasel sündmusel .See on 1 kordne 
sündmus kuna seda ei saa teha siis kui Rail Baltica on valmis ning rongid 
sõidavad igapäevaselt mitu korda läbi tunneli.

Et ei tunduks mu jutt nö suusooja jutuna , paljastan ka oma tausta.

Ma olen pika korraldusajalooga inimene (25 aastat)  - olen olnud   Birgitta 
Festivali tehniline juhina 11 aastat(  muinsuskaitse all olevas surnuaias ja 
kloostris), Tallinna Merepäevade juht - korraldasin sündmusi 185 000 
inimesele kinnistel sadamaladel ,  laevadel  ja ruumides. samuti Töötanud 
Tallinna Kultuuriametis. kus korraldasin linna suursündmusi  erinevates 
piirangutega   aladel. Ehk olen vägagi  teadlik kõigest ,mis sündmuse 
korraldamine kaasa toob  ning oskan võimalike riske adekvaatsel hinnata ning 
ettekirjutustest ja piirangutest lähtuvalt   ellu viia.

Meie kolme asutuse  juhid ja kollektiivid , ning vald on  selle sündmusel 
loomisel  huvitatud pakkumast võimalust Saku elanikele näha oma vallas uusi 
paiku ning kogemusi.  See  sündmus   toetab  olemuses nii Saku Valda kui 
institutsioon , Saku valla elanikke kellele see sihitud  ja  aitab lisaks 
luua  ka  positiivset kuvandit   antud maa haldajast RMKst kui   mõnusa 
hilisuvisest positiivse kogemuse toetajast.

Ma loodan ,et meie mõte saab ellu viidud kuna sellist võimalust ei saa enam 
tulevikus.

Jäädes ootama  Teie vastust   ja lootes koostööle , millele garanteerin

omaltpoolt postiivse  " outcome"

tervitades

Tõnno Piigli

5103922

 Tere.

Pöördusite RMK poole sooviga kooskõlastada rahvaürituse  korraldamine Rail 
Baltic raudteetrassil Saustinõmme ökodukti juures.

Kinnistu Viimsi metskond 19 haldajaks on RMK ning lõpliku kooskõlastuse 
ürituse toimumiseks saame anda RMK poolt, kuid selle eelduseks on teiste 
alaga seotud taristuomanike eelnevad nõusolekud.

1.	Ökodukti, kui tehniline rajatise omanik on Transpordiamet. Ürituse 
korraldamiseks ökoduktil või selle läheduses  tuleb Teil saada 
Transpordiametilt luba . Metsamajanduslik tegevus on ökoduktist 500 meetri 
raadiuses oluliste piirangutega.
2.	2024 aasta lõpus on riigihanke tulemusel sõlmitud Rail Baltica Harjumaa 
põhitrassi raudteetaristu III etapi ehitustööde leping lõigul Kangru – Saku. 
RMK-l puudub info , millises staadiumis on augustis 2025 ehitustööd 
Saustinõmme ökodukti lähistel. Teil tuleb saada kooskõlastus ehitustööde 
peatöövõtjalt ,  kelleks on INF INFRA OÜ.
3.	Esitatud skeemi kohaselt olete parkla planeerinud  Kiili LKS - Keila LKS 
gaasitrassile. Parkla asukoht tuleb kooskõlastada trassi omanikuga kelleks 
on Elering AS.

Kui neilt asutustelt ja ettevõtetelt on kirjalikud  kooskõlastused olemas, 
siis saame omavahel sõlmida maakasutuse kokkuleppe ürituse toimumiseks.

Lugupidamisega

Jaan Schults

metsaülem

Edela regioon

+372528 2363

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.